Kodėl Apple buvo pavadintas tokiu būdu: tai ne atsitiktinis pavadinimas, o filosofija

Nuotrauka: ekrano kopija

Šiandien „Apple“ yra vienas iš labiausiai atpažįstamų prekės ženklų planetoje, o jo pavadinimas yra svarbi jos įvaizdžio dalis.

Ar kada nors žiūrėjote į savo iPhone, iPad ar Mac ir susimąstėte, kodėl Apple vadinasi Apple? Šis pavadinimas neabejotinai išskiria įmonę iš konkurentų. Nors kiti prekių ženklai skamba sausai ir techniškai (Microsoft, NVIDIA ir kt.), „Apple“ yra gyvas ir įsimintinas žodis.

Ar šis pavadinimas turi gilią prasmę, ar jis tiesiog buvo fiksuotas pirmosiomis įmonės gyvavimo dienomis? „SlashGear“ priminė.

Pavadinimas gimė ne iš rinkodaros pristatymų – jis atsirado per vieną iš Steve’o Jobso vaisių dietų. Tada jis eksperimentavo su vaisių dieta ir tiesiogine prasme „gyveno” su obuoliais.

Jobsas grįžo namo po apsilankymo obuolių fermoje ir pasiūlė paskambinti įmonei „Apple Computer“. Kaip jis pats yra sakęs savo biografijoje, žodis „Apple“ jam skambėjo „linksmai, gyvai ir nebaisiai“, o tai tiko įmonei, kuri svajojo padaryti kompiuterius prieinamus paprastiems žmonėms.

Tiesa, Steve’as Wozniakas, su kuriuo Jobsas įkūrė „Apple“, to ėmėsi ne iš karto. Juk „The Beatles“ jau turėjo etiketę beveik tuo pačiu pavadinimu – „Apple Corps“, ir dėl tokio sutapimo gali kilti teisinių problemų. Ir šie nuogąstavimai vėliau pasitvirtino – įmonė buvo apkaltinta prekės ženklo pažeidimu, turėjo sumokėti kompensaciją.

Tačiau kiti, „techniškesni“ anuomet pasirodę pavadinimai, kaip „Executex“ ar „Matrix Electronics“, niekada neprigijo – nei garsu, nei filosofija.

Telefonų katalogas galėjo atlikti tam tikrą vaidmenį

Šioje istorijoje yra ir daugiau pragmatiškų detalių. Idėja buvo pasirinkti žodį, kuris telefonų knygoje būtų rodomas aukščiau nei „Atari“, tikrasis tuo metu konkurentas. O išvesti įmonę į priekį už konkurentus buvo praktiškai nemokama reklama.

Nors telefonų žinynas galėjo suvaidinti tam tikrą vaidmenį, sudėjus visus šiuos veiksnius – paprastumą, draugiškumą, filosofiškumą ir šiek tiek pragmatiškumo – tampa aišku, kodėl „Apple“ taip tvirtai įsitvirtino žmonių galvose.

Šiandien tai yra vienas iš labiausiai atpažįstamų prekės ženklų planetoje, o jo pavadinimas yra svarbi jo įvaizdžio dalis.

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Naudingos patarimų ir gyvenimo triukų idėjos